Programa de investigación para el análisis funcional del ajuste lector =
A
research program for the functional analysis of reading adjustment
Arroyo, Rosalinda
Canales, César
Carpio, Claudio
Morales, Germán
Silva, Héctor
text
ck
2007
continuing
spa
* Abstract: The present paper analyzes the general way in which cognitive perspectives approach reading comprehension and offers an alternative for the study of this concept. From the Interbehavioral perspective reading comprehension is characterized as reading adjustment, which can be structured in five different levels of complexity. Such a characterization allows new forms of evaluation which makes it possible to identify functional differences in reading adjustment. A brief review of the research program for the study of reading adjustment as well as its prospective are included.
En el presente trabajo se analiza de manera general el modo que desde perspectivas cognitivas se aborda la comprensión lectora y se presenta una forma alternativa para su estudio. Desde la perspectiva interconductual se caracteriza a la comprensión lectora como ajuste lector, el cual puede estructurarse en cinco niveles difrenciales de complejidad. Dicha caracterización breve reseña del programa de investigación para el estudio del ajuste lector, así como sus prospectivas.
Rosalinda Arroyo...(et al.)
Psicología
ck
ADAPTACION [PSICOLOGIA]
COMPRENSION DE LECTURA - INVESTIGACIONES
PSICOLOGIA EDUCATIVA
Acta Colombiana de Psicología
Bogotá: Universidad Católica de Colombia, 2007
0123-9155
Vol. 10, no. 2 (jul.-dic. 2007) ; p. 31-39
http://hdl.handle.net/10983/985
http://regweb.ucatolica.edu.co/publicaciones/psicologia/ACTA/v10n2/articulosrevista/art-03%2031-39.pdf
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0123-91552007000200004&lng=es&nrm=iso&tlng=es
http://hdl.handle.net/10983/985
http://regweb.ucatolica.edu.co/publicaciones/psicologia/ACTA/v10n2/articulosrevista/art-03%2031-39.pdf
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0123-91552007000200004&lng=es&nrm=iso&tlng=es
Psicología
CO-UCAC
080325
20230801172331.0
021474